I dag er der rigtig mange forskellige steder man kan få informationer fra, og det er ikke alle sammen man skal tro på. Der er mange som bruger en form for storytelling, når de gerne vil have et budskab ud. Eksempelvis er der eksempler om direktører, som gerne vil have en strategi igennem og det skal man gerne på den rigtige måde. Det kan jo være man ikke lige har evnerne til at lade mundtøjet køre, og så endda på en facon at folk bliver opslugt af det man siger. Det er dog en god evne at have som en direktør, især når man skal fremlægge strategier og så videre. Det er jo noget som alle skal være om bord med, ellers kommer man til at opleve en del modstand. Storytelling eller med andre ord en pressemeddelelse skal gerne sidde lige i skabet, og hvis man ikke får en professionel til at skrive den pressemeddelelse kan det være at man ikke fanger sit publikum, og det ville være en skam i sær i forbindelse med fremlæggelse af ny strategi.

En offentlig meddelelse

Når det ikke er i forbindelse med en virksomhed som prøver at fremlægge en ny strategi, kan det være at man skal give en pressemeddelse til det offentlige. Det kan være at der er kommet ny direktør i virksomheden, det kan også være at det skal være en overskrift der skal stjæle de mange læsere. Lige meget hvad man har tænkt sig at få lavet her, er det godt man bruger en person som har lidt mere træning indenfor sådan noget. Det er ikke lige nemt at skulle sætte sig ned, og så skrive en tale eller meddelelse ned som er formidlet på en nemt forstående måde men samtidig er sparket lidt i gang nogle heftige vendinger og saftige detaljer. Det handler om at skabe billeder for læseren, og det er ikke alle som har de evner at kunne gøre det. En pressemeddelelse kan tage kegler, men den kan også ramme helt ved siden af.